Product toegevoegd!
0

Veel gestelde vragen


Algemeen

In welke kleuren is de BELIO®TOUCH leverbaar?

De BELIO®TOUCH is leverbaar in de kleuren:

  • Zwart-Rood
  • Wit-Rood
  • Wit-Blauw
  • Zwart-Zwart
  • Zwart-Zilver
  • Roze

Hoe zet ik de BELIO®TOUCH uit ?

U kunt de BELIO©TOUCH uitsluitend uitschakelen via de APP. Uw kind kan het horloge niet zelfstandig uitschakelen.

Hoe stel ik de actuele tijd in op mijn BELIO©TOUCH ?

Zorg ervoor dat uw GPS horloge ingeschakeld is.

 

1. Open de BELIOTOUCH APP

2. Ga naar meer > Instellingen > Taal en tijdzone.

Zet de taal op English, en daaronder het cijfer 1 voor wintertijd, of cijfer 2 voor zomertijd.

Druk dan op OK.

 

De tijd op uw GPS kinderhorloge wordt nu aangepast.

 

 

Hoe zit het met de zomer en -wintertijd ?

Ga in de BELIOTOUCH app naar meer > instellingen > taal en tijdzone. 

Zet de taal op Engels.

Daaronder zet u:

Cijfer 2 voor zomertijd

Cijfer 1 voor wintertijd

Druk op OK.

 

Mocht dit niet werken, schakel het horloge dan uit via de app, en start het opnieuw op.

 

 

 

 


Traceren

Mijn BELIOTOCH is offline, hoe kan dit?

Controleer altijd eerst het data/internet saldo op uw sim kaart. Let op, dit is wat anders dan de belminuten. Het horloge heeft data/internet nodig om online te komen. 

Zonder databundel (internet) zal het horloge niet online komen. 

Heeft u een KPN Prepaid simkaart, kies dan voor opwaarderen met mobiel prepaid internet via uw MijnKPN account. Na enkele minuten zal het horloge weer online komen. 

Kortom: Is uw horloge offline, dan ligt dat altijd aan uw simkaart.

Waarom verbruikt mijn BELIO®TOUCH GPS horloge data / internet ?

Uw BELIO®TOUCH heeft 2g internettoegang nodig om het GPS signaal door te sturen naar uw smart phone. Alle positionering signalen worden omgezet in een klein datapakketje, en via de internetbundel naar uw smart phone gestuurd.

Wat is LBS+ positionering?

Wanneer uw BELIO®TOUCH toestel geen GPS signalen kan ontvangen, dan schakelt het toestel over naar o.a. WIFI assist of LBS+ positionering. LBS+ zijn in feite UMTS zendmasten. De BELIO®TOUCH maakt vervolgens contact met 3 verschillende zendmasten en doet vervolgens een driehoeksmeting. Op basis van deze driehoeksmeting kan de positie worden bepaald. Let op: De tolerantie (betrouwbaarheid) van LBS+ is minder nauwkeurig dan GPS en WIFI assist. Echter is LBS+ dan ook een alternatief.

Hoe werkt de WIFI positionering?

Uw BELIO®TOUCH is voorzien van een WIFI ontvanger. U ziet het WIFI logo dan ook wel eens verschijnen in de display. De BELIO®TOUCH maakt automatisch contact met WIFI routers en hotspots, zonder hier op in te loggen. U hoeft dus nooit een wachtwoord of login in te vullen. Iedere internet WIFI router heeft zijn eigen IP adres, en de BELIO®TOUCH kan deze uitlezen. Deze IP nummers zijn bekend in de database van o.a. Google Maps. Aan de hand van dit IP nummer kan de BELIO®TOUCH de positie berekenen en doorsturen naar de APP

 

Om misverstanden te voorkomen: De toestellen schakelen niet automatisch over naar WIFI assist als deze binnen zijn. Het kan voorkomen dat het horloge ook binnenshuis GPS ontvangt, wat natuurlijk prima is. Ziet u nooit het WIFI teken op de display van uw horloge? Controleer dan of uw WIFI router de hotspot functie wel ingeschakeld heeft.

Welke tolerantie voor GPS hanteert de BELIO®TOUCH?

Op de GPS ontvanger die wij gebruiken in de BELIO®TOUCH zit een tolerantie van 1 - 30 meter buitenshuis.

 

Binnenshuis kunnen GPS horloges voor kinderen geen GPS signalen ontvangen, dus zullen ze afwijken. Optioneel kunnen onze GPS horloges voor kinderen binnenshuis contact maken met WIFI routers.

Wat bedoelen jullie met real-time positionering van het GPS horloge?

In tegenstelling tot de vele andere GPS horloges voor kinderen die u kunt kopen in Nederland of in Azië hanteren wij real-time positionering. Dat wil zeggen: Zodra je als ouder de landkaart opent in de APP, weet je binnen 1 tot 5 seconden waar je kind is.

 

Bij onze concurrenten is de GPS fix tijd altijd minimaal 30 - 60 seconden of soms nog wel langer. Voor ouders is dit irritant. In noodsituaties is tijd cruciaal, iedere minuut is winst. Daarom hanteren en introduceren wij BELIO® real-time GPS tracking.

Hoe werkt GPS?

GPS betekend "global positioning system". Uw BELIO® staat altijd in contact met GPS satellieten. Hoe meer satellieten, hoe beter de positionering. Over het algemeen heeft uw BELIO® GPS horloge contact met 5 tot 10 verschillende satellieten op hetzelfde moment. Vergelijk het met allemaal virtuele draadjes die vanuit de ruimte in contact staan met uw BELIO®.

Ik krijg geen real-time updates meer in de kaart, maar zo nu en dan. Hoe kan dit?

In 99% van de gevallen is de provider de oorzaak van deze issue's. In iedere regio, of je nu in Nederland of het buitenland bent, zitten zwakke 2G plekken. Deze plekken resulteren in een minder goed bereik van je BELIO®TOUCH waardoor er dus ook minder updates komen. Vergelijk het met je eigen mobiele telefoon.

TIP: Houd u deze problemen, probeer dan eens een andere provider. Bijvoorbeeld Vodafone, KPN, Simyo.

Controleer ook eerst het saldo + data tegoed op uw simkaart. U heeft beide nodig om het GPS kinderhorloge te laten functioneren.

In grens regio's kunnen bovenstaande issues ook voorkomen is onze ervaring.

Kan ik de LBS / GPRS weergave ook uitschakelen?

Ja, dat kan. Zie onderstaande instructie. 

Op de BELIO©TOUCH app:

1. Ga naar meer>instellingen>apparaat gegevens.

2. Open de velden met het vierkantje met pen rechtsboven in scherm.

3. Zet vervolgens filter LBS aan

4. Klik op opslaan teken rechtsboven

5. Klaar.

Log nu even uit op de APP, en log weer opnieuw in. Uw horloge zal nu geen LBS weergave meer laten zien. Let op, deze wijziging kan

enkele minuten duren.

Hoeveel MB / data verbruikt jullie BELIO©TOUCH GPS horloge?

Als de BELIO©TOUCH 24/7 ingeschakeld en online is, dan zal deze ca. 25 tot 30MB per maand gebruiken. Of te wel, vrijwel niemand heeft zijn horloge 24/7 online staan, dus houd 10 tot 15 MB per maand aan voor een gemiddelde gebruiker.

Kan ik de positie van het GPS horloge ook "pushen" ?

Standaard kunt u instellen om de GPS positie te verversen om de 1, 10 of 60 minuten. U kunt het ook forceren (live updaten) via de blauwe ballon, rechts op het scherm bij de landkaart.


Bellen

Welke telefoon provider moet ik kiezen?

Onze BELIO© smartwatches voor kinderen werken met KPN en Vodafone. Wij adviseren om te starten met een prepaid simkaart. De reden hiervoor is dat het GPS horloge slechts 50mb per maand gebruikt bij 24/7 online. Abonnementen zijn dus veelal niet interessant omdat die vaal starten vanaf 500MB of 1 a 2 GB databundels per maand. 

 

Hoeveel MB (data) verbruikt het BELIO©TOUCH GPS horloge?

Bij dagelijks gebruik zal uw BELIO®TOUCH GPS horloge ongeveer tussen de 10 en 20MB per maand verbruiken.

In de praktijk worden onze horloges niet dagelijks gebruikt, dus zal het verbruik ook lager zijn.

 

Mijn BELIO®TOUCH toestel kan niet meer bellen. Wat nu?

In 99% van deze gevallen is het beltegoed op. Controleer dit altijd eerst voordat u contact opneemt met onze support afdeling.

Uw BELIO© heeft beltegoed nodig om te bellen, en data/internet toegang om de GPS positionering te laten functioneren.

 

Hoe kan ik bellen met de BELIO©TOUCH ?

Zorg er altijd eerst voor dat U via de BELIO©TOUCH app de veilige telefoonnummers in het horloge plaatst. Tip, zet uw eigen mobiele telefoonnummer bij zowel de SOS noodtelefoonnummers als in het digitale adressenboek. Sla de gegevens altijd op.

Je kind kan op 2 manieren bellen met het horloge. 

 

1. Swipe op het horloge naar het menu adressbook. Het de < en > kun je swipen door te telefoonnummers.

2. Houd de SOS knop aan de zijkant van het GPS horloge 6 seconden ingedrukt. Het horloge gaat nu het eerste SOS noodnummer bellen.

 

Advies: Leer uw kind om optie 1 te gebruiken. Bij SOS oproepen wordt er namelijk een extra bericht verzonden naar uw smartphone, en dit kost onnodig data. Uiteraard moet uw kind wel weten hoe te SOS bellen in noodsituaties.

 

 

 

 

Hoe kan ik een inkomend gesprek aannemen op mijn BELIO©TOUCH ?

Met de navigatieknop op uw BELIO® kunt u een gesprek aannemen en beëindigen. 

Wat kost het bellen met de BELIO©TOUCH ?

De kosten voor het bellen met uw BELIO® zijn afhankelijk van de tarieven die uw provider hanteert. Raadpleeg hiervoor de website van uw telecom provider. 

Aangezien wij vrije providerkeuze geven aan u, bent u zelf verantwoordelijk hiervoor. U kunt kiezen uit 3 providers:

 

- KPN  ( onze keuze, beste dekking in Europa )

- Vodafone

- Simyo ( KPN netwerk, goedkopere tarieven, nadeel: Geen buitenland dekking standaard)

Kan ik ook SMS berichten sturen naar de BELIO©TOUCH ?

Nee, uit veiligheidsoverwegingen kunt u uitsluitend spraak en tekstberichten versturen vanuit de APP naar en vanaf het horloge. U kunt dus geen externe SMS berichten versturen vanaf uw smartphone naar het horloge. 

Het is ook niet mogelijk om SMS commando's naar het horloge te sturen. Hele goedkope GPS kinderhorloges hebben dit wel, en zijn hierdoor gevoelig voor hacks etc. Onbekenden kunnen veelal via 1 SMS commando uw gps horloge uitlezen. Of te wel: IMEI + ID nummers, Server IP, SOS telefoonnummers etc. Dit moet je niet willen, vandaar dat wij de SMS functie eruit hebben gehaald, puur uit veiligheid.

 

 


Opladen

Hoe laad je het BELIO® GPS op?

Je laad de BELIO®TOUCH op via de meegeleverde USB kabel.  Sluit deze aan op je PC, laptop, mediaspeler, of powerbank. Een powerbank koop je voor enkele Euro's bij de bekende grote retailers of online.

Gebruik nooit 220v/5v smartphone of tablet opladers! Waarom niet? Omdat deze gemaakt zijn voor uw smartphone of tablet, en ongeschikt zijn voor smartwatches. Het output voltage is veelal te hoog, waardoor uw accu zeer snel leeg raakt, of beschadigd. 

 

Hoe lang duurt het opladen van de BELIO©TOUCH ?

Het opladen van een 100% lege BELIO©TOUCH accu duurt ongeveer 3 uren. Wij raden u aan om uw GPS horloge iedere dag bij te laden zodat uw kind nooit met een lege accu op pad gaat.

Tip, Als je de accu iedere dag 15 tot 30 minuten laad (b.v. 's avonds of tijdens het eten) heb je altijd een accu die vol is, en in topconditie blijft. Houd de accu dus altijd vol is ons advies.

 

Wat is jullie laadadvies voor de BELIO®?

Wij raden u aan om de BELIO® iedere dag bij te laden voor 30 minuten. Zo heeft uw kind altijd een volle accu. Tevens blijft de accu in topconditie.

Hoe lang blijft de BELIO©TOUCH stand-by zonder op te laden?

De BELIO©TOUCH accu heeft een stand-by tijd van minimaal 2 tot maximaal 5 dagen. (Zonder gebruik) Deze indicatie is namelijk afhankelijk van de leeftijd van uw toestel en de staat ervan.

Kan de BELIO® op ieder willekeurig USB apparaat aangesloten worden?

In principe wel, zolang het maar geen USB oplaadstekkers zijn voor b.v. uw eigen smartphone of tablet. 

 

Gebruik b.v. uw PC, laptop, mediaspeler, of TV om uw toestel op te laden. Nog beter: Gebruik een powerbank. Deze zijn ook ideaal om mee te nemen.

 

Ik heb een USB 220v lader, mag ik deze gebruiken?

Nee, dit mag niet. De accu's in smart watches ( Geld voor alle merken en types ) zijn maar klein. Sommige 220v laders blijven maar voltage uitstoten, ook al is het laadproces al klaar. Hiermee krijgt u overbelasting op de accu's, wat als gevolg heeft dat de capaciteit kan verminderen of volledige defect kan raken.

 

Mocht u toch een 220v/5v usb oplaadstekker gebruiken dan valt dit niet onder garantie.

 

 

 

 

 

 

Mijn accu loop snel leeg binnen enkele uren. Hoe kan dit?

Als er geen data/internet bundel meer op uw simkaart aanwezig is, dan kan het horloge de GPS positie niet meer doorsturen. Het horloge blijft in feite maar zoeken en proberen om deze positionering door te sturen, tevergeefs. 

Waardeer uw simkaart op met data/internet.


Onderhoud

Hoe maak ik mijn BELIO® GPS horloge het beste schoon?

U kunt uw BELIO® het beste reinigen met een droge stofvrije doek. Gebruik hierbij geen chemische of andere vloeibare reinigingsmiddelen.

Regelmatig ook even blazen tussen de bandjes door, bij de SOS knop, en aan de achterzijde verwijderen ook vuil.


BELIO® APP

Op welke smartphones kan ik de BELIOTOUCH APP installeren?

De BELIO©TOUCH app is geschikt voor Android & iOS smartphones. U vind de app in de Google Playstore & iOS appstore van Apple.

 

 

Ik heb een Windows smartphone, werkt dit ook?

Nee, helaas is de APP niet geschikt voor Window's smartphones. Wij zullen hier ook geen oplossing voor krijgen in de toekomst, simpelweg omdat er te weinig gebruikers zijn.

Het zet ik SOS en overige telefoonnummers in de BELIO©TOUCH?

Open de BELIO©TOUCH app, en login met uw ID of gebruikersnaam. U komt nu in het hoofdmenu.

1. Ga naar meer > instellingen > 

Administratienummer: Zet hier uw eigen mobiele telefoonnummer neer met 0031 ervoor. Dus zo: 0031612345678

SOS Telefoonnummers: Hier ziet u 2 velden. Zet in veld 1 wederom uw eigen mobiele telefoonnummer met 0031 ervoor. Zet in veld 2 optioneel het telefoonnummer van uw partner, ook met 0031 ervoor. Deze SOS telefoonnummers worden gebeld als uw kind de SOS knop voorn 5 a 6 seconden ingedrukt houd.

Telefoonboek: Hier kunt u 25 namen en telefoonnummers invoeren waarmee uw kind kan bellen en andersom. Voor alle telefoonnummers in met 0031 ervoor, dus zo 0031612345678.

Sla uw wijzigingen altijd op, en zorg ervoor dat uw GPS horloge ingeschakeld is als uw een wijziging instelt.

 

Let op: U dient alle telefoonnummers in de APP te registreren met het landnummer ervoor.

Bijvoorbeeld: Uw telefoonnummer is 0612345678. Vul dan in: 0031612345678

 

De land code voor Nederland is 0031 en voor België 0032.

 

Invoeren SOS telefoonnummers met of zonder landcode ?

Alle telefoonnummers die u registreert in de APP dienen te beginnen met de landcode ervoor.

 

Is uw mobiele telefoonnummer 0612345678. Vul dan in 0031612345678.  

 

Dit is erg belangrijk, anders werkt uw BELIO© GPS kinderhorloge niet. ( u wordt niet herkend )

Wat betekend het blauwe ballonnetje bij de landkaart?

Uw BELIO® laad altijd de meest actuele (real-time) positie in de kaart. Vervolgens krijgt u om de 1,10 of 60 minuten een update.

U kunt het opvragen van de positie ook "pushen / opvragen" on demand door op het blauwe ballonnetje te drukken bij de landkaart.   

 

Wanneer gebruikt u deze functie?

 

Deze functie is handig als u bijvoorbeeld weet dat uw kind op pad gaat naar een vriendje of vriendinnetje, en u wilt real-time zien waar uw kind is of hoe deze zich beweegt, of welke route deze neemt.

Bellen (vanuit de BELIO©TOUCH app) naar het GPS horloge.

In het hoofdscherm (landkaart) ziet u een knop Tel. Als u hier op drukt krijgt u een pop-up met het telefoonnummer van uw GPS kinderhorloge. Klik op oke om een telefoongesprek te starten.

Ziet u geen telefoonnummer, stel dan het telefoonnummer van het horloge in via meer > instellingen > apparaat gegevens : apparaat telefoonnummer. Vul hier het telefoonnummer in van de simkaart die in uw BELIO GPS horloge zit met 0031 ervoor, dus zo 0031612345678.

TIP: Zet het telefoonnummer van uw BELIO©TOUCH ook in uw smartphone adressenboek. Zo kunt u de BELIO ook gewoon bellen zonder de app te gebruiken. Dit werkt veelal sneller en gemakkelijker.

 

Wat betekend de knop mode bij de landkaart?

Met de knop kunt u de positioneringsmode instellingen, of te wel: Hoe vaak moet de BELIO de positie updaten. 

U kunt kiezen uit 1,10, of 60 minuten. Ons advies: Gebruik 10 minuten. (standaard setting) Optioneel kunt u de positionering pushen / opvragen door op de blauwe ballon te drukken.

 

Wat betekend de knop historie bij de landkaart?

Met deze knop kunt u de routehistorie bekijken van uw GPS kinderhorloge. Als u de filter LBS functie niet ingeschakeld heeft krijgt u ook driehoeksmetingen te zien, deze wijken altijd af. Houd hier rekening mee. Daarnaast is deze informatie beperkt beschikbaar want wij verwijderen deze gegevens ieder jaar. ( 12 maanden )

Waar kan ik de APP downloaden?

U kunt onze APP downloaden via de Google Playstore (Android) of via de iOS APP store (iPhone). Zoek op BELIOTOUCH.

Optioneel kunt u de QR code scannen die in de handleiding zit.

 

 

Is er naast de BELIOTOUCH APP ook een PC of desktop versie?

Nee, helaas nog niet. Hier wordt wel aan gewerkt overigens. De verwachting is eind 2017, begin 2018.

Update November 2018: Ons PC desktop platform is live en te bereiken via www.beliotouch.nl

Gebruik dezelfde inloggegevens als voor de app.

Tip: Sla nooit wachtwoorden op als u inlogt via een PC of tablet. U maakt het inbrekers of andere ongewenste personen hiermee te gemakkelijk.

Hoe vaak doen jullie updates bij de APP?

Updates moeten leiden tot verbeteringen! Normaal gesproken updaten wij onze app 1 a 2 keer per jaar.

Krijg ik een melding als er een update is?

Ja, de updates verlopen via de reguliere APP stores. Net zoals bij uw andere APP's.

Hoe stel ik een alarm in voor het horloge?

Ga naar meer > instellingen > Wekker. 

Hier kunt u diverse alarmen instellen, met of zonder herhaling.

Kan ik ook schooltijden instellen?

Ja, dat kan. Ga naar meer > instellingen > Niet storen. 

Vul hier de tijden in dat het horloge niet te bereiken is. Tijdens deze periodes kan uw kind het horloge ook niet gebruiken op de SOS functie na.

Welke taal en -tijzone moet ik instellen?

Ga naar meer > instellingen > taal en tijdzone.

Zet deze op de taal English, en zet daaronder het cijfer 1. (= Wintertijd ) Cijfer 2 is de zomertijd.

Hoe schakel ik het GPS kinderhorloge uit?

U kunt het GPS horloge uitsluitend uitschakelen via de APP. 

Ga naar meer > instellingen > en kies voor horloge op afstand uitschakelen. Zodra u op de knop druk kan het 5 tot 30 seconden duren voordat het horloge uitgeschakeld wordt.

Uw kind kan het horloge niet zelfstandig uitschakelen. 

Wat is de vind horloge functie in de app ?

Met deze functie laat u het horloge geluid maken in het geval dat u het GPS horloge kwijt bent. 

Voorbeeld:

Uw kind komt thuis, gaat op de bank zitten, doet het horloge af, en uw kind legt het horloge per ongeluk onder een kussen. "Waar is je GPS horloge?" Geen idee, dus zoeken maar.

Met deze "vind horloge" functie gaat het toestel een constant geluid maken zodat je het snel terug vind.

Superhandig!

12 of 24 uurs weergave op het GPS horloge?

Ga naar meer > instellingen > Tijdweergave. 

Kies hier voor een 12 uur of 24 uurs tijdweergave op het GPS kinderhorloge.

Helderheid display instellen?

Ga naar meer > instellingen > Helderheid display. 

De standaard setting is 3 (normaal) Optie 1 is donkerder, en optie 6 is zeer helder.

Start uw GPS kinderhorloge altijd opnieuw op om de nieuwe instellingen actief te maken.

Wat is Voice monitoring?

Voice monitoring is meeluisteren op afstand. Via deze functie zet u een telefoongesprek op afstand op, zonder dat uw kind het merkt. U kunt zo meeluisteren of alles goed gaat. Deze functie zit momenteel alleen nog in de Nederlandse en Engelse versie van de app. In Duitsland (Duitse versie) is dit namelijk verboden.

 

Update januari 2019:

Deze functie is omstreden, en dat snappen we heel goed. Heel veel ouders vinden het echter een veilig idee dat het kan, echter heb je ook te maken met de privacy van je kind, en de personen die in de buurt zijn van je GPS horloge. Willen we dit, is het moreel verantwoord, er zijn vele voordelen en nadelen. We denken hier als bedrijf over na. Wettelijk gezien wordt het in de meeste Europese landen (m.u.v. Duitsland) nog getolereerd. Tot het moment dat er nog geen officiële regelgeving is zullen wij deze functie in-takt laten. Maak voor uzelf een overweging over het wel of niet gebruiken van deze functie. Houd jezelf dus altijd een spiegel voor, hoe zou ik het zelf vinden als iemand meeluistert?

 

Kosten gebruik van de App & web platform.

Het gebruik van onze BELIOTOUCH app is de eerste 12 maanden gratis. Daarna kost het gebruik van de app € 10 incl. btw per jaar, per horloge.

Zo houden wij een actief platform, met actieve gebruikers.  

 

 

Is jullie app beveiligd?

Ja, onze app (incl. webplatform) is beveiligd met data AES encryptie in combinatie met SSL verbindingen. 

Uit veiligheidsoverwegingen gaan wij hier verder niet op in.

Ik gebruik een GPS horloge van een ander merk, kan ik jullie APP ook gebruiken?

Nee, ons platform is uitsluitend voor klanten van BELIO©. Wij laten geen derden of onbekende toestellen toe tot onze systemen, puur uit veiligheidsoverwegingen.

Ik heb 2 GPS horloges, kan ik ook 1 app account krijgen zodat ik gemakkelijk kan switchen?

Ja, dat kan! Wij kunnen meerdere horloges ID's samenvoegen tot 1 app account. Dit is gemakkelijk als je 2 of meer GPS kinderhorloges hebt.

Stuur een e-mail naar support@belio.nl met je horloge ID's, en je krijgt binnen 1 a 2 werkdagen een e-mail met je accountgegevens. Let op, deze gegevens worden eenmalig verstrekt door ons.

 

 

IK krijg een push melding in de BELIOTOUCH app of ik mijn account voor 1 jaar wil verlengen. Wat nu?

Het gebruik van onze APP + Webplatform is het eerste jaar gratis. Daarna betaald u slechts €10 incl. btw per jaar, per horloge. 

U kunt uw account verlengen via www.belio.nl/verlengen.

Vermeld bij het bestelproces uw horloge ID nummer(s) in het opmerkingen veld. 

Verlengen gaat simpel en snel.


Garantie

Wat is de garantie termijn op mijn BELIO® ?

Op uw BELIO©TOUCH GPS horloge zit 12 maanden garantie.

Welke zaken vallen buiten de garantie?

De garantietermijn op uw BELIO®TOUCH GPS kinderhorloge is 12 maanden op technische en montagefouten.

Uitgesloten van garantie zijn:

 

-Slijtgevoelige onderdelen zoals accu's, horlogebandjes, hang en sluitwerk, knoppen. Deze onderdelen kunnen slijten tijdens de levensduur en intensief gebruik ervan.
-Fysieke schade zoals krassen, deuken, gebroken plastic en/of displays, en horloge bandjes.
-Schade veroorzaakt door water of vloeistoffen.
-Schade veroorzaakt door stof, zand of achterstallig onderhoud van uw toestel.
-Schade veroorzaakt door gebruik van niet door ons geleverde producten zoals smartphone opladers.
-Schade die is ontstaan door een ongeval, foutief gebruik, misbruik, vloeistoffen, water, brand, of aardbevingen, of andere externe oorzaken.
-Schade door anders gebruik, afwijkend dan beschreven in onze handleidingen, documentatie, of instructies via onze website.
-Schade door ongeautoriseerde service van derden. (b.v. uw lokale horlogemaker of juwelier)

 

We hebben altijd reserve onderdelen op voorraad.

Hebben jullie ook een webwinkelkeurmerk?

Ja, BELIO® is aangesloten bij Webwinkelkeur.

Zie ook:

https://www.webwinkelkeur.nl/leden/BELIONL-GPS-KINDERHORLOGES_1201698.html


Waterdicht

Is de BELIO® waterdicht ?

De BELIO©TOUCH is IP67 waterdicht. Dit is houd technisch gezien in dat je met het horloge kunt douchen, maar dat je er niet mee kunt zwemmen. Het is GPS horloge is waterdicht tot maximaal 1 meter diepte, in stilstaand water, tot maximaal 30 minuten lang. Of te wel: Ga er niet mee zwemmen, maar eventjes onderwater, of een keer mee douchen is geen probleem.

Ons advies: Bij waterige omstandigheden, altijd afdoen. Waterschade valt namelijk niet onder garantie, waarom zou je dit risico willen lopen? 

De BELIO 1 serie (met ronde display) is waterdicht tot IP65. Dit betekend spat en -regenwaterdicht. Wat druppeltjes zoals regen etc. is geen probleem.

Kan ik gaan zwemmen met de BELIO® ?

Nee, je kunt niet met je BELIO® GPS horloge gaan zwemmen. De BELIO® is waterdicht tot IP65. Dit is spat en -regenwaterdicht.


Verzenden

Hoe wordt mijn BELIO GPS horloge verzonden?

Uw BELIO® GPS horloge wordt verzonden in een stevige en neutrale witte kartonnen doos, voorzien van voldoende beschermingsmaterialen en plakband. Wij hebben de verpakking getest op schokken, vallen, en vochtdoorlaatbaarheid.

Wie komt mijn BELIO® GPS horloge afleveren?

Uw BELIO® toestel wordt bezorgd via PostNL. Voor de aflevering is een handtekening verreist.

Wat zijn de verzendkosten?

Geen, uw bestelling wordt gratis verzonden in Nederland en België.

Kan ik mijn BELIO® ook bij jullie afhalen?

Jazeker. Stuur wel even een e-mail naar verkoop@belio.nl voordat u langskomt, zodat wij uw bestelling klaar kunnen zetten.

Krijg ik ook een verzendbevestiging?

Ja, zodra uw bestelling verzonden is ontvangt u de verzendbevestiging met tracking gegevens van PostNL.

Wat is jullie levertijd?

Uw BELIO® GPS Tracker wordt binnen 1 tot 2 werkdagen afgeleverd. Wij bezorgen ook op zaterdag.


Betalen

Hoe kan ik bij jullie betalen?

U kunt bij BELIO® betalen via:

 

- iDeal  (Nederlandse klanten)

- Mr. Cash ( Belgische klanten)

 

Mocht u geen iDeal of Mr. Cash hebben, dan kunt u het bedrag ook overmaken. Neem dan eerst wel even contact op met ons. 

Ik zie Sisow in het iDeal betaalscherm staan, klopt dit?

Ja, alle betalingen van BELIO® verlopen via Sisow, onze betaalprovider.

Voor meer informatie over Sisow: www.sisow.nl

Kan ik veilig bij jullie betalen?

Jazeker, onze complete website is beveiligd via SSL. U herkend dit door de https.. versleuteling in uw browser.


Retourneren

Ik wil mijn BELIO® retourneren. Tot wanneer mag dit?

Op de BELIO® zit een zichttermijn van 14 dagen na factuurdatum. Binnen deze termijn mag u de BELIO® retourneren.

 

Zichttermijn betekend:

 

- Horloge is ongedragen en onbeschadigd

- Horloge bevat geen gebruikerssporen zoals krassen of viezigheid.

- Verpakking van het horloge is onbeschadigd.

 

Ik wil mijn BELIO® retourneren, wat moet ik doen?

Stuur een e-mail naar verkoop@belio.nl met de volgende gegevens.

 

Onderwerp: Retourneren

Reden of opmerkingen: ( Reden is niet verplicht, wel wenselijk)

Uw gegevens, naam, adres, en telefoonnummer.

Uw bankrekening gegevens.

 

Na de ontvangst van uw e-mail ontvangt u van ons binnen 1 - 2 werkdagen een e-mail met de retourinstructies. (RMA nummer)

 


Buitenland dekking

Werkt mijn BELIO in het buitenland?

Jazeker. Uw BELIOTOUCH GPS kinderhorloge werkt in de volgende landen.

 

1. Nederland

2. Europa

 

 

LET OP:

 

U bent zelf verantwoordelijk voor de werking van uw sim kaart in het buitenland. Controleer dus altijd of uw sim kaart geschikt is om mee te nemen op reis. Vrijwel alle providers hebben de mogelijkheid om een tijdelijke buitenland bundel aan te schaffen.

 

ROAMING

 

Als u naar het buitenland gaat, haal dan de sim kaart even uit het horloge, en plaats deze in een mobiele telefoon. Schakel vervolgens de data roaming in.

 

 

Ik heb een KPN prepaid simkaart van jullie. Werken deze ook in het buitenland?

Ja, deze prepaid simkaarten van KPN werken ook in het buitenland. 

Sinds juni 2017 zijn de EU roaming regels veranderd. Hierdoor zal uw KPN prepaid simkaart ook in het buitenland werken.

 

Wat moet ik dan doen als ik op vakantie naar het buitenland ga?

 

1. Haal de simkaart uit uw BELIO GPS horloge, en doe deze in een mobiele telefoon.

2. Zet de roaming aan op de simkaart. ( Optie internet EU bij iPhone's uit laten, niet inschakelen )

3. Plaats de simkaart terug in de BELIOTOUCH

4. Klaar.

 

 

FAQ & TIPS:

 

- Het kan voorkomen dat u in een land bent waar de 2G dekkingspartner van KPN slecht bereik of geen ondersteuning bied. Hier hebben wij helaas geen invloed op. In het buitenland wisselt u vaker van provider.

- Bent u net over de grens, en werkt het nog niet, start dan uw BELIO toestel even opnieuw op.

- Het kan zijn dat het BELIO toestel overschakelt naar de Engelse taal, dit is niet erg en zal het functioneren en de functies niet belemmeren. Slechts 2 a 3 worden zijn wat anders. Uiteraard blijft de APP gewoon Nederlands.

- Bent u weer terug in Nederland, start dan het toestel ook weer even opnieuw op i.v.m. de taalinstellingen.

- Zet de roaming op simkaart weer uit via een mobiele telefoon.

- Tip, zet voldoende prepaid op de simkaart  ( +/- € 20 ) zodat u ook in het buitenland de EU bundel kunt verlengen.

 

 

 


Werking BELIO België

Werken de BELIO GPS horloges voor kinderen ook in België?

Jazeker, onze BELIO® GPS horloges werken ook gewoon in België. Gebruik altijd een Proximus Pay & Go herlaadkaart. 

Gebruik geen Base of Telenet

Welke provider, simkaart moet ik gebruiken in België?

Voor een correcte werking in België van uw BELIO® GPS horloge dient u gebruik te maken van een Proximus Pay & Go herlaadkaart met internet. 

 

De meeste van onze klanten kopen de € 15,00 variant. 

 

Klik hier om te bestellen:

Ga naar de website van Proximus

Ik heb een herlaadkaart van Orange, Base of Telenet. Kan dit ook?

Nee, deze providers wordt niet ondersteund door BELIO®.

 

De 2G dekking van deze providers is ongeschikt.


Horloge toevoegen of verwijderen

Ik heb 2 GPS horloges. Kan ik ook een 1 inlog account krijgen?

Ja dat kan. Neem hiervoor contact op met support@belio.nl.

Hoe verwijder ik een horloge uit mijn app account ?

Neem hiervoor contact op met support@belio.nl 

Ik wil mijn toestel doorverkopen, kan dit ?

Nee, onze producten en diensten zijn niet overdraagbaar. 

Mocht u hier tot besluiten, dan is dit op uw eigen verantwoordelijkheid. 

Ik wil mijn (horloge)gegevens laten verwijderen, kan dit ?

Ja dat kan, lees de instructie hiervoor op www.belio.nl/privacy.

 


Zakelijk

Kan ik als zakelijke klant bij jullie bestellen?

Ja, dat kan. U kunt bestellen via de webwinkel, en ontvangt dan een factuur met BTW.

Kan ik jullie producten ook doorverkopen? Dealer worden?

Ja, wij zijn altijd opzoek naar wederverkopers en dealers van onze producten.

 

Voorwaarden:

- U dient een KVK nummer te hebben.

- Uw (web)winkel dient er representatief uit te zien

- U dient zelf voorraad te houden.

 

Support, vragen, opmerkingen gaan altijd via ons.

Ik zoek een iOT oplossing met GPS voor mijn bedrijf, kunnen jullie iets betekenen?

Ja, wij hebben wereldwijd B2B netwerk met iOt & GPS oplossingen voor de zakelijke markt. Wij hebben producten verkocht in de volgende branches:

 

- Watersport ( Sloepen trackers )

- Motor en scooter bedrijven

- Autobedrijven en handelaren

- Transport sector

 

Daag ons uit! Stuur een mail naar verkoop@belio.nl

 

  Gratis verzending

  binnen 48 uur in huis

 SSL gecertificeerd. Veiligheid voorop